Nieuwjaar! - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu Nieuwjaar! - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar!

Door: Yvonne van den Boom

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Januari 2017 | Chili, Concepción

Hee!

Ik weet niet of het nog mag, maar bij deze wil ik jullie allemaal nog een gelukkig nieuwjaar wensen!
Vóór het nieuwjaarsweekend is Lisa aangekomen in Concepción! Ze is, net als een aantal Chilenen, met ons mee gegaan om nieuwjaar te vieren in Pucón. Oudejaarsdag regende het, dus een ideale dag om te gaan raften (helaas geen foto's van, wel filmpjes). Hoe vet om dat eens gedaan te hebben. We hadden de ideale gids en mochten tussendoor zelfs zwemmen in de stroming en van de rotsen af springen. 's Avonds hebben we uitgebreid gebbqt met allerlei Chileense gerechtjes en drankjes. Een van de Chileense jongens, Nicolás, had voor ons een half lam geregeld die dat weekend daarvoor geslacht was. Erg lekker! Samen hebben we het Nederlandse én Chileense nieuwjaar ingeluid onder het genot van een drankje.
De volgende dag hebben we onze goede voornemens meteen uitgevoerd en zijn we de mountainbike opgestapt richting een nationaal park om daar een korte hike te gaan doen. Dat nationaal park lag echter iets verder en vooral hoger dan we verwacht hadden... Maar uiteindelijk na veel te veel fietsen en hiken hebben we ons doel, de groene meren, bereikt. Toen we 's avonds terug kwamen in onze cabaña smaakte de bbq extra goed!
De volgende dag hebben we ons een dagje rust gegund en hebben we een lokale spa bezocht waarna we terug gereden zijn naar Concepción. Door de week mochten we natuurlijk weer verder met ons project. We hebben afgelopen week veel vooruitgang geboekt en het einde (en de stress) begint in zicht te komen (nog maar 2 weken :o).
Dinsdagavond waren we trouwens nog uitgenodigd voor een bbq in de villa van Valenzuela, een van onze begeleidende professoren op de uni. Het huis was echt een plaatje en we werden goed verwend met allerlei hapjes, wijntjes (ik baalde dat ik de bob was :p), churipan en flink wat kilo's ossenhaas: het lekkerste en waarschijnlijk het duurste vlees wat ik ooit gegeten heb. Zo lekker! Ik denk dat ik na Chili nooit meer vegetarisch kan worden haha.

Groetjes!

• 12 Januari 2017 - 18:28

Rosalie Van Den Boom:

Wat prachtig om jullie op de foto te zien hoe jullie genieten met z,n allen.
    Dat zie ik graag dat jullie er echt iets van maken,wat eigenlijk ook wel de bedoeling is van je
    Reis om met een rugzakje straks weerthuis te komen,die ervaring vergeet je echt niet gewoon geweldig,
    Yvonne De groetjes aan je team ,

Oma van den Boom