Eerste indruk - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 November 2016 | Chili, Concepción

Hola!

Afgelopen dinsdag zijn we aangekomen in Concepción. Bij de laatste vlucht van Santiago naar Concepción konden we heel goed zien hoe smal Chili is. Aan de linkerkant zagen we het Andesgebergte (zie foto's) terwijl we aan de rechterkant het strand al zagen, heel apart! Mauricio, onze begeleider hier, stond ons samen met zijn Nederlandse vrouw op te wachten op het vliegveld van Concepción. Hij heeft ons naar ons “appartementje” gebracht. Wauw, wat hebben we een mooi appartementje! We hebben een hele verdieping voor ons zelf inclusief een gemeenschappelijke ruimte met een bank, eettafel en BBQ: I-DE-AAL! Onze kamers zijn ook vrij luxe, we hebben zelfs een bad en slapen op boxsprings. En ja die liggen heerlijk! (Eigenlijk beter dan mijn Nederlandse bed haha.)
Concepción is een mooie stad, heel veel groen, veel bergen en de zon schijnt de hele dag door (ik ben zelfs al verbrand vandaag). De sfeer is goed en overal op straat wordt muziek gemaakt. De mensen hier zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het valt me wel erg tegen dat iedereen dus écht ALLEEN maar Spaans praat, maar wanneer ze merken dat we een beetje Spaans praten willen ze ons graag helpen. Wat het eten betreft, het is vooral vlees, heeeel veel vlees. Verder wordt er overal op straat ijs verkocht en zijn we al goed verwend met lekker gebak want daar kunnen ze hier ook wel wat van!
We zijn woensdag trouwens ook al meteen op de universiteit begonnen. We hebben daar ons eigen kantoortje "Profesor Visitante" en worden de hele dag aan iedereen voorgesteld want ze vinden het helemaal geweldig dat we vanuit Nederland helemaal hierheen komen. Iedereen is super enthousiast!

Ik hou jullie op de hoogte,
Yvonne

• 18 November 2016 - 07:05

Ton Van Den Boom:

Ziet er goed uit!

• 18 November 2016 - 09:41

Carola Van Den Boom:

Iedereen super enthousiast, jijzelf dus ook.

• 19 November 2016 - 10:34

Janime :

Leuk Yvonne! Klinkt goed! En ziet er mooi uit!

• 19 November 2016 - 12:45

R Van Den Boom:

Mooi een blij bericht te ontvangen ,dank je.

• 20 November 2016 - 20:35

Frank Van Nieuwenhoven:

Hallo wereldreiziger!
    Eerste indruk is belangrijk, in ieder geval veel succes met jullie geweldige uitdaging.
    Hebben ons aangemeld voor mailinglijst en zijn benieuwd naar een volgende update.

• 21 November 2016 - 09:10

Annemiek:

Hola!
    Fijn dat je even goede start gemaakt hebt! En je begint al in het Spaans...

• 21 November 2016 - 09:35

Danielle :

Klinkt goed yvon! Geniet ervan!