Patagonië - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu Patagonië - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu

Patagonië

Door: Yvonne van den Boom

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Januari 2017 | Chili, Concepción

Hee allemaal!

Weer even een berichtje vanuit Chili! Het weekend na het bezoek aan de Atacama woestijn zijn we uitgenodigd om de verjaardag van Rayen te vieren bij haar opa en oma thuis in Chíllan. De familie was erg gastvrij en ondanks dat het een erg klein huisje was, mochten we allemaal blijven slapen. We zijn het hele weekend vol gestopt met eten, haar oma bakt de beste empanada’s van Chili! ’s Avonds zijn we nog naar een club gegaan en de dag erna hadden ze nog een hele BBQ bereid voor ons. Het waren echt super lieve mensen en ondanks dat we weinig van Chili zelf gezien hadden, was het een weekend om nooit te vergeten!

De week daarna hebben we ons project afgerond op de universiteit, inclusief een presentatie voor de professors en Chileense studenten die ons project gevolgd hebben! Gelukkig was iedereen erg tevreden over het eindresultaat. Om iedereen te bedanken voor de afgelopen weken, hadden we een (Nederlandse) BBQ georganiseerd in ons appartement.
Vorig weekend waren we uitgenodigd om te komen kajakken in Coliumo waar een van onze professoren een “vakantiehuisje” heeft. Daar hebben we lekker aan het zwembad gelegen, zijn we gaan kajakken op zee, en hebben we een wandeling gemaakt in de baai.

Afgelopen maandag zijn we met de auto vertrokken naar Santiago, de laatste rit voor mij in Carro Rojo Bonito. In Santiago zijn we lekker gaan uiteten en hebben we geproost op de mooie tijd die we gehad hebben in Chili. De dag daarna ben ik richting het zuiden gevlogen, Patagonië. Ik heb daar samen met Lisa, die daar al een paar dagen zat, nog vier dagen gereisd. We hebben twee dag hikes gedaan in Torres del Paine, één richting de gletsjer en de andere richting de welbekende Torres. We hadden heel veel geluk met het weer, eigenlijk hebben we vooral zon gehad. Het was een flinke hike, maar het was het helemaal waard, wat een uitzicht!

Afgelopen zaterdag vloog Lisa weer terug naar Nederland, zelf ben ik toen verder gegaan naar Punta Arenas. Daar ben ik, samen met wat Duitsers die ik in de tussentijd heb leren kennen, naar Isla Magdalena gegaan, oftewel pinguïn eiland. Het is een vrij klein eiland, maar het zit letterlijk vol met pinguïns (60.000!). Op de weg er naar toe hadden we trouwens het geluk om dolfijnen én walvissen te spotten in de zee! Vandaag zijn we naar een nationaal park hier in de buurt gegaan en vanavond gaan we wat eten in het centrum. Morgen vlieg ik weer meer richting het noorden, ongeveer twee uurtjes vanaf hier. Hopelijk hebben ze daar wat meer zon (of in ieder geval wat minder koude wind!).

Groetjes!

• 31 Januari 2017 - 08:56

Rosalie Van Den Boom:

Yvonne,
    Wat weer een mooi bericht,het lijkt wel of je de hele wereld ziet,
    En wat een onthaal je meemaakt,er zijn toch overal wel leuk en goede mensen
    Jij ervaart het toch zelf.
    Ik heb Liza nog niet gesproken ,ze is gisteren thuis gekomen,van Moniek gehoord dat het geweldig was geweest,en daar kan ik inkomen.

Heel veel groetjes van Oma

• 04 Februari 2017 - 12:47

Janine:

Klinkt weer super goed! Geniet er nog van!