Las Cruces en wild kamperen - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu Las Cruces en wild kamperen - Reisverslag uit Concepción, Chili van Yvonne - WaarBenJij.nu

Las Cruces en wild kamperen

Door: Yvonne van den Boom

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 December 2016 | Chili, Concepción

Hee allemaal!

Inmiddels alweer een maand in Chili en wat vliegt de tijd voorbij! Vorig weekend hadden we een lang weekend omdat de universiteit op donderdag en vrijdag gesloten was. We zijn dat weekend naar Las Cruces gereden, een heel stuk noordelijker en daardoor droger. We hadden er een leuk huisje gehuurd inclusief balkon met uitzicht op de baai! De strandwandelingen en zonsondergang waren echt prachtig. De regio staat bekend om haar wijnvelden, dus een wijnproeverij konden we natuurlijk niet overslaan, heerlijk. De volgende dag zijn we in de ochtend richting Valparaíso gereden voor een stads tour (free tour). De stad zelf viel me tegen aangezien er veel armoede was en daardoor veel viezigheid en arme (gekke) mensen op straat. Ondanks dat, had de stad wel erg gezellige en kleurrijke straatjes met veel mooie graffiti. De middag hebben we doorgebracht in Dunas de Concón waar we onder andere gesandboard hebben. Heel vet!

Op maandag mochten we weer verder met ons project. We zijn al goed opgeschoten en deze week ga ik samen met twee Chileense studenten het model uitwerken in software waarmee we de aardbevingskrachten kunnen berekenen. Verder zijn we afgelopen week (eindelijk!!) begonnen met de wel beruchte Spaans cursus, waar we zo een 4 weken op hebben gewacht.

Dit weekend hebben we doorgebracht in San Fabián, een dorpje in het Andes gebergte. Het doel was om via een rivier omhoog te lopen/klimmen richting een super mooi meer (een ruime 700 meter hoger), maar dat is helaas niet gelukt. We hadden geen gids en er waren geen paden dus het werd een te lange en zware trip om binnen een dag uit te voeren. Jammer, maar het was wel een leuke klim tot zo ver we gekomen zijn. Vervolgens zijn we gaan wild kamperen op een strandje naast de rivier, Río Ñuble. Helemaal afgezonderd van de bewoonde wereld (zonder internet of überhaupt telefoon bereik) met alleen af en toe een voorbij hobbelende cowboy. Het heeft wel wat!

Ik had in mijn vorige blog trouwens verteld over de club die we zouden bezoeken. Dat hebben we gedaan en mét resultaat: we worden nu al voor meerdere feesten gebruikt als reclame materiaal. Puur omdat we blond zijn, bijzonder..

In de tussentijd probeer ik kerstmuziek te luisteren om zo, ondanks de warme zon, toch een beetje in de kerststemming te komen voor volgend weekend!

Alvast fijne feestdagen in Nederland en tot de volgende keer ;)

• 21 December 2016 - 09:08

Annemiek :

Hola Yvonne,

Wat zie jij veel mooie natuur en bijzondere menselijke creaties!

Fijne speciale Feestdagen gewenst,

Annemiek